Keresés ebben a blogban

2013. május 30., csütörtök

Lasagne

Még forrón a szaftos ragu és a tészta csúszkáltak. Igen, nem a legszerencsésebb kép. De nem volt  már idő még egyre, enni kellett :)




Ha valaki fél éve azt mondja nekem, hogy a lasagne egy bonyolult, időigényes dolog, egyetértek vele. Ha valaki most mondaná, csak ráznám a fejem. Pofon egyszerű, 40 perc alatt összedobható. 

  • 250 dkg lasagne tészta (Panzani-nagyon meg vagyok vele elégedve)
  • 1 kg darált hús (nekem sertés)
  • 1 liter paradicsomlé (komolyan!!)
  • 3 szelet húsos, füstölt szalonna
  • 1 egész fej hagyma és 1 felkockázva
  • fokhagyma (6 7 fej egészben hagyva)
  • bors
  • oregano
  • kevés bazsalikom
  • rozmaring
  • 1 kisebb paprika
  • vegeta

Az egyik fej hagymát apró kockákra vágtam és a szalonna kockákkal és olíva olajjal megpirítottam. Hozzáadtam a húst és fehéredésig kevergettem. Felöntöttem fél liter paradicsomlével, sóztam, borsoztam, vegetáztam, hozzáadtam a többi fűszert, az egész hagymát, fokhagymákat,paprikát. Azért hagyom egészben az egyik hagymát, hogy ne legyen túl édes a szósz. Majd ott hagytam, had rotyogjon magában...Addig vígan hajat mostam és feltettem egy pakolást :D
Hozzáöntöttem a maradék paradicsomlevet, fűszereztem ha még kellett, kivetettem a paprikát(!!!) és innentől már csak magában pöszörgött még elég szaftos maradt a paradicsomlétól, de nem túl leves. Ez fontos, mert a nyers lasagne lapok magukba fogják szívni. Közben  5 perc alatt összedobtam a hamis besamelt. Kisebb kocka vajat felhevitettem. Tettem hozzá 10 kanál lisztet és fél liter tejjel igyekeztem csomómentesre keverni. Utólag 2 tojást is hozzákutyultam. Sóval,  fehér borssal, szerecsen dióval ízesítettem. Nem sűritettem. Csak így hagytam.

A tepsi aljára pici olajat öntöttem. Jött egy kanál besamell (épp csak). Erre jött az első réteg tészta. Majd Ismét nyakon öntöttem besamelel, raguval jó bővel, réteg tészta, besamel, ragu, réteg tészta, besamel, ragu és tészta. A legtetejére a maradék besamelt rákanalatztam, sóztam nagy szemű sóval és sajttal lereszeltem. Ez így egy nagyon híg nem túl elegáns szóval élve trutyi. Aber keine Panik, mert a tészta az utolsó cseppig magába szívja és lének a nyoma sem marad!!!! :)
180 fokon 45 percig sütöttem. Nagyon finom volt. 

Tehát. Kb 45 perc előkészület és 45 perc sütés. Így nem is olyan szörnyű, ugye? Hallottam már olyat, hogy a szószt 4 órán át főzik takarékon...Minden elismerésem, aki az eredeti bolognai ragut bevállalja. Komolyan. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése